Shop Mobile More Submit  Join Login
Character Idea - Arseface by Connarhea Character Idea - Arseface by Connarhea
Say hello to Arseface, the dog with a backside for a face.

This is just a quick drawing I did a while back using a Sharpy marker.

I decided to scan it today and added the colour and cartoony shading.

I am now considering basing a webcomic round the character, or characters like him.
Add a Comment:
 
:iconleone-a:
Leone-a Featured By Owner Jul 7, 2011  Student General Artist
He have good reason to do...

You makes me laugh, thank you! ( I hope It was your goal^^)
Reply
:iconconnarhea:
Connarhea Featured By Owner Jul 8, 2011
haha thank you, yeah that was the goal I set with him :)

glad you enjoyed it :)
Reply
:iconscarletwarmth:
ScarletWarmth Featured By Owner Mar 29, 2010   General Artist
XD adorable. It reminds me of peach fruit portrait with ears. :D I thought the middle line was snout. Great concept.
Reply
:iconconnarhea:
Connarhea Featured By Owner Mar 30, 2010
awww thanks for taking the time to look at my work I love it when you comment you're always so kind and make me feel great about my work :tighthug:
Reply
:iconfried-kittens:
Fried-Kittens Featured By Owner Feb 20, 2010
LOL its okay arse face.
Reply
:iconconnarhea:
Connarhea Featured By Owner Feb 20, 2010
He thanks you from the bottom of his heart for your kind words, as no one ever says anything nice about him, he has a crappy desk job and his boss treats him like crap
Reply
:iconfried-kittens:
Fried-Kittens Featured By Owner Feb 20, 2010
:ohnoes: How can somebody be mean to someone named "arseface" I say he should be a jeans model.
Reply
:iconconnarhea:
Connarhea Featured By Owner Feb 20, 2010
He's too submisive and because he's so self concious and unconfident he lets people walk all over him. hahahahahaha that's an awesome idea lmao!

I'm starting his comic very soon, you should stick around to see it you might like it :)
Reply
:iconfried-kittens:
Fried-Kittens Featured By Owner Feb 20, 2010
XDDD I should I would love to see it
Reply
:iconconnarhea:
Connarhea Featured By Owner Feb 20, 2010
Do you want me to send you a note wen I get the first comic up?
Reply
:iconfried-kittens:
Fried-Kittens Featured By Owner Feb 20, 2010
Yes please ^^
Reply
:iconlastitachionearth:
LastItachiOnEarth Featured By Owner Feb 12, 2010
omfg lols
i hate my life rofl
Reply
:iconconnarhea:
Connarhea Featured By Owner Feb 13, 2010
haha glad you like it :) you'll have to make sure to check out the comic when I finally get it going, might start it tonight :)
Reply
:iconesalyn:
esalyn Featured By Owner Jan 10, 2010
lol
Reply
:iconamyrosies:
AmyRosies Featured By Owner Jan 10, 2010
Omg lol, haha nice one! :aww:
Reply
:iconultrapunk:
ultrapunk Featured By Owner Jan 9, 2010
Melancholy, i dont know, especially with the bulbous antennae it just looks overly hilarious and cute.
Reply
:iconconnarhea:
Connarhea Featured By Owner Jan 20, 2010
they're not antennae they're dog ears, but I could take that use that idea to my advantage, thank you :)

and he's melancholy and that's why it makes the things that happen to him all the more hilarous
Reply
:iconbobbu:
Bobbu Featured By Owner Jan 9, 2010  Professional General Artist
Hate to break it ot you, but there's a South Park episode with a family of people in it who have arses for faces..
Reply
:iconconnarhea:
Connarhea Featured By Owner Jan 10, 2010
I know, don't worry I think this was in the back of my mind whe I started drawing it, must've been a sub concious thing :)

It was one of those times when you just draw a few random lines and work from whatever coms out of that

Still I can make it different enough from them in my own way
Reply
:iconconnarhea:
Connarhea Featured By Owner Jan 9, 2010
Should also note, he did originaly have a tongue sticking out, but I decided to remove it, it made him seem more comical than he is supposed to be. He is supposed to be a melancholy character
Reply
Add a Comment:
 
×
  • Photo
Download PNG 1510 × 1278



Details

Submitted on
January 9, 2010
Image Size
128 KB
Resolution
1510×1278
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
494
Favourites
0
Comments
20
Downloads
14
×